Klinikk Haukeland har blitt omtalt i publikasjonen til Innovell Beauty som «Månedens Klinikk». Innovell Beauty AS er et datterselskap av svenske Ellance, en ledende skandinavisk leverandør av profesjonell hudpleie, cosmeceuticals og spaprodukter i verdensklasse.
KLINIKK HAUKELAND
– sikre resultater i trygge hender
Klinikk Haukeland startet opp i 2017 med en ambisjon om å levere kirurgi og
kosmetiske behandlinger i ypperste klasse. På få år er de både kjent og anerkjent
langt utover Drammen-lokasjonen. I tillegg til å være en gjeng dyktige spesialister er
de alene i sitt marked om å ha et tett samarbeide mellom de kosmetiske sykepleiere
og klinikkens plastikkirurger, noe som ikke bare er unikt, men også genialt.
Pasientene nyter særlig godt av det og det konfererer på kryss og tvers ved behov.
Sammen finner kirurg og kosmetisk sykepleier beste behandling for kunden, forteller
daglig leder Hege Haukeland. Vi gjør nøye vurdering av kvalitet, resultat og sikkerhet
for hver enkelt pasient, kirurg er også ansvarlig lege for kunder hos sykepleier.
Tilbudet er bredt og med plastikkirurgene kan Klinikk Haukeland tilby avansert laserbehandling som blant annet fraksjonert CO2-laser, fett-transplantasjon til ansikt, og IPL (Pulsed Light) og de tilbyr et mangfold av kosmetiske behandlinger. Behandlere og kirurger har lang erfaring og klinikken har investert i moderne kvalitetsutstyr. Kirurgi gjør de aller mest av, i dag er de to plastikkirurger, en kar-thorax kirurg (åreknuter/sklerosering) og to kosmetiske sykepleiere. I tillegg har de operasjonsteam med perasjonssykepleier, anestesisykepleier og anestesilege. Samt daglig leder, pasientkoordinator og klinikkassistent. Det er lett å tenke at en kirurgisk behandling er en singulær hendelse, kanskje med en kontroll i etterkant, men Hege forteller at de fleste kunder ønsker et lengre behandlingsforløp og kombinerer hudbehandlinger med produktpakker og kirurgi.
Det mangler ikke på stjerner fra kunder og gode ord om Klinikk Haukeland. En kunde skriver at hun fikk et nytt liv i gave, en annen beskriver det som det beste valget hun har tatt! De har mange referanser på oppfølging og omtales positivt for måten å møte mennesker på. Vi blir imponert når vi oppdager at de også har egen podcast; «Plastic Fantastic» Podcast er en kanal for tillitsvekkende, ærlig portretter enten det er av mennesker, bedrifter eller disipliner. Så langt har de publisert 6 episoder, med svar på viktige problemstillinger og saker pasienter lurer på. Målgruppen er de som vurderer plastisk kirurgi og de som er interessert i tema. Vi har fått mange positive reaksjoner, så selv om det er litt tidkrevende håper de på å lage flere episoder. Pasientgruppen er variert, i dag er det mest kvinner, forteller dermatologisk sykepleier Malin Bratmyr, men menn kommer i økende grad. Mange er opptatt av diskresjon, men særlig kunder innen hudforbedringer ønsker å dele erfaringer, sier hun. Nye kunder kommer ofte fordi de har blitt anbefalt av bekjente. Det synes hun er en ekstra hyggelig faktor som viser at de gjør noe riktig. Behandlinger som tilfører dyp fukt og stimulerer hudens egen kollagenproduksjon er populært nå, og vi ser økt fokus på solbeskyttelse, forteller Malin. Kunder begynner å forstå hvor viktig det er for langsiktig resultater. Innenfor kirurgi er det ingen «trender» fordi inngrep som gjøres er veloverveide og de er stor variasjon i pasientenes ønsker, legger hun til. Klinikken har godt utvalg av de beste hudseriene i klinikk og nettbutikk. Vi er veldig glade i LED-maskene til Dr. Gross som vi ser som et fint supplement til andre behandlinger, forteller Malin. De får også gode tilbakemeldinger på blant annet fuktighetskremene, Intense Wrinkle Cream og Dewy Deep Cream. Vi ser at Klinikk Haukland er meget gode på informasjon, de har også garantier og hjelper
med finansiering ved behov. Vi arbeider kontinuerlig for at alle skal bli godt ivaretatt, føle seg trygge og få et resultat de ønsker. Oppnår vi det, så har vi langt på vei innfridd ambisjonene vi har med klinikken vår, sier Hege.